Po prvýkrát bolo na Slovensku čítanie predstavené na medzinárodnej úrovni komplexnejšie než len ako zručnosť, ktorú má dieťa ovládať po príchode do školy, alebo činnosť, pri ktorej sa má zabaviť.
PROGRAM
30.augusta 2015:
TIMOTEA VRÁBLOVÁ (Slovensko) „Kde je moja mamička“ a iné sujetové modely. Od vnímania podobností k stimulovaniu vnútorných emocionálnych procesov dieťaťa
VALERIE COGHLAN (Írsko) Ukáž mi príbeh: Vyjadrovanie emócií v obrázkových knižkách bez slov
JUNKO YOKOTA (USA) Obrázkové knihy „s dušou“: ako knižky vyvolávajú v čitateľovi empatiu
ROBIN MORROW (Austrália) Naše miesta: V austrálskych obrázkových knižkách zvyčajne nájdeme znázornené miesta domova a prostredie komunity
MARKÉTA ANDRIČÍKOVÁ (Slovensko) Pojedanie dier – cesta k celistvosti?
VERONIKA ROT GABROVEC (Slovinsko) Dôležité miesta a dôležité hlasy
TILKA JAMNIK (Slovinsko) Tri rôznorodé slovinské knižky bez slov
ĽUBOSLAV PAĽO (Slovensko) Motív smrti v obrázkovej knihe
31. augusta 2015
KAPKA KANEVA (Bulharsko) Ako vychovať čitateľa: kniha ako priestorový objekt a jej úloha vo vývine detí
ĽUDMILA HRDINÁKOVÁ (Slovensko/Slovakia) Čítanie mení mozog dieťaťa Výskumy ukazujú, že čítanie je existenčne dôležité pre rozvoj človeka
BEATA PANÁKOVÁ (Slovensko) POST SKRIPTUM. Naozaj už bolo všetko povedané?
AKOSS OFORI-MENSAH (Ghana) Kniha, ktorá zachránila chlapcovi život. Skutočný príbeh nielen o Massawoudovi alebo čo sa deje v procese identifikácie čitateľa s knihou
GUNILLA EKMAN (Švédsko) Dovoľte mojej duši čítať. Realita, čítanie a moje skutočné JA
TIMOTEA VRÁBLOVÁ (Slovensko) Prečo k nám príbeh hovorí? Od vnútornej interakcii k schopnosti „čítať“ životné situácie
MURTI BUNANTA (Indonézia) Rozprávanie príbehov je vyjadrením starostlivosti, vnútorne posilňuje, uzdravuje a vzdeláva
THOMAS VAN DER WALT (Juhoafrická republika) Rozprávanie príbehov ako cesta ako rozvinúť v deťoch interkultúrne porozumenie
JUAN CARLOS ALONSO (Španielsko) Projekt „BULARRETIK MINTZORA”; Rozvoj čitateľských návykov a psychoemocionálna stimulácia “BULARRETIK MINTZORA”;
AKSINJA KERMAUER (Slovinsko) Čitatelia, ktorí sú na okraji (deti a mládež, ktorí nie sú schopní čítať kvôli rôznym typom postihnutia)
EVA BARONGO (Uganda) Sociálne zručnosti a sociálna interakcia sú stimulované čítaním
BOŽENA KOLMAN FINŽGAR (Slovinsko) Vytvor si rozprávku – motiváciu pre čítanie a tvorivosť